Alla inlägg den 14 januari 2012

Av aannas - 14 januari 2012 19:17

I torsdags hade Madicken Lucas igen, det hade tydligen gått bättre för henne, känns bra att det går på rätt håll, hon är en bra och ordentlig tjej så det är synd om hon tröttnar.  

Min lediga torsdageftermiddag ägnade jag åt att plocka ner ljusstakar och ljusstjärna, det var mysigt med julen men också skönt när man plockar ner och ser framåt.


Red själv i fredags, en härlig runda längs med Baggebodavägen och svängde in på en stickväg, som kallas tegelpannevägen av mig   

Lucas var pigg och glad som vanligt, fast det var lite hårt i marken så blev det ridet i alla gångarter.

 I fredags, alltså igår, var jag också med och svarvade om backar, det var en klant på jobbet som hade bankat med järnhammare på mjuka backar så det blivit stora märken,   men men jag fick ju lära mig nåt nytt!!!


Jahapp nu var det lördag igen, veckorna går i ett rasande tempo, idag har jag haft stalltjänst, det gick bra, hästarna var snälla och lugna både vid ut och insläpp, ingen ridning idag kände bara inte för det, det är hårt i marken också så det är inte så skoj, lite snö ni hade inte varit fel.

Men imorgon hade jag tänkt ta en tur i skogen tror jag eller i ridhuset, det beror på vädret.

Vädret idag har varit kallt ca +1 och fruset ute, tvättade lite täcken i tvättmaskinen i stallet, de torkade faktiskt ute, ja shabraken var lite fuktiga men de får torka här hemma.


Mina föräldrar har varit här idag och lekt med Albin, vi har fikat med kaffe och glasstårta, sedan var de med ut i stallet och hälsade på Lucas medan jag släppte in hästar.

nu skall jag strax gå ut i soffan och ge min älskade men trötta son sin välling, sedan blir det sängen för honom, jag älskar honom av hela mitt hjärta, han är mitt allt.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30 31
<<<
Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards